Nu har vi fått nycklarna till vår nya lägenhet :) vi var där igår kväll och tittade, det var roligt att få gå runt i lugn och ro och se hur den ser ut. Kändes väldigt lyxigt med så många rum! De har redan fixat nytt köksgolv, så kanske väggarna också är nytapetserade när vi flyttar in om 1,5 vecka. Det stora orosmomentet visade sig bli hissen. Vi hade inte en tanke på att den kanske kunde vara för liten. Att eventuellt tvingas släpa en barnvagn upp för trapporna till tredje våningen känns inte lockande :-/ men det det verkar tyvärr vara ett ganska troligt scenario.. för det är inte så bra att ställa en barnvagn, innehållande ett barn, på högkant va?.. I vilket fall kommer det ändå bli skönt att slippa bo på bottenvåningen med direkt insyn från cykelbanan utanför.. och de avflyttande hyresgästerna hade varit vänliga nog att lämna olika saker som de trodde att vi kanske ville ha. Vad sägs t ex om en handmålad skål från 80-talet, ett vykort till den gamla damen från hennes söner, en hallampa i frostat glas och en tvålkopp med solrosor? :P Det var förstås mycket omtänksamt av dem, men jag tror inte riktigt att vi har samma smak vad gäller inredningsdetaljer...
I övermorgon åker vi till Hudik! Det ska bli roligt, fast det känns egentligen inte som att vi ska åka redan till helgen, det känns som att det snarare är minst en månad kvar.. hundarna får också semester, fast de ska inte lika långt. De de ska vara med sin hundvakt som bor tvärs över gården. Vi misstänker starkt att de ändå ser henne som flockledaren, och de verkar ha ett mycket spännande liv med henne, vi ser ibland bildbevis på fb :P hoppas Lilo och Love inte tycker att jag och Linnéa är värsta töntarna...
Nu är det mindre än sju veckor till beräknad förlossning! Jag har aldrig riktigt förstått hur människor som snart ska få barn kan tycka att det är så evighetslångt kvar, när alla andra vet att det ju faktiskt kommer att gå fort. Men nu förstår jag! Det känns om att jag kommer hinna fylla 30 innan det äntligen är dags! ;)
/Emma
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar