tisdag 28 augusti 2012

Fin sommar!

Vi har haft en sådan fin sommar. Även om vädret kanske lämnat lite övrigt att önska.. nu är vi tillbaka i Halmstad sedan ett par veckor och jag har vant mig vid att bo i stan igen. Att vara själv med Vide Lo på dagarna är ganska annorlunda mot när vi var båda två. Det är verkligen mycket mer fullt upp än vad jag trodde att det skulle vara, det märktes liksom inte på samma sätt när vi båda var hemma. I och för sig blir väl Vide Lo alltmer rörlig också, men än är det ändå ganska lugnt på den fronten. Det känns så bra att få vara förälder på heltid, att få ta ansvar för Vide Lo på riktigt och lära känna bättre...

Vi brukar försöka vara ute lite varje dag och har t ex gjort några kortare cykelutflykter. Men jag har haft ganska ont så allt blir så krångligt då. Men nu har vi börjat kunna gå lite kortare promenader, roligt! Ibland går vi till granngården och gungar. Än så länge är det det enda Vide Lo kan göra på lekplatserna (förutom att sitta och peta i sanden) så jag vet inte om någon av oss har så stor behållning av det än :)

Det verkar ha löst sig med f-kassan, jag har iaf börjat få utbetalningar nu och jag ringde t o m och dubbelkollade att allt såg ut att vara som det skulle med anmälningar och ansökningar och allt vad det heter.

Nu är det snart dags för morgonens fjärde och förhoppningsvis inte lika misslyckade läggningsförsök av grining bäbis!

/Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar