Ah ljuva fredag! Att bara koppla av och skörda frukten av dagens och veckans mödor eller vad heter det?... Snart ska vi äta bakad potatis med god röra till middag, vi när en stark förhoppning om att Vide Lo ska somna efter sitt kvällsmål så att vi kan inte vår supé i lugn och ro.
Idag kan jag meddela att det kändes skillnad i luften; det var ljummet och gav känslan av sommarkväll (om än ovanligt kylig sådan förstås) och ledighet. Det var lukten av vatten och gräs och grillat, och det kändes så lugnt. Som en sommarkväll utan turister och festmänniskor! Det är exakt tre månader till min första föräldralediga dag. Det känns faktiskt ganska nära, våren har så mycket helger och vi ska ut och resa och det blir varmt och skönt ute.. det känns som att det kommer vara helt ok att vänta in min ledighet, lite som en enda lång fredag.. (det uttalandet kommer jag garanterat ångra på måndag morgon)
Vi har storslagna planer på att snarast försöka införskaffa en cykelkärra och en begagnad bilbarnstol att surra fast i den, så att vi blir lite mer rörliga. Det skulle vara fantastiskt att kunna göra cykelutflykter igen!
Nyss låg Vide Lo och magtränade på sitt täcke och det gick riktigt bra, det såg nästan ut som att hen försökte komma på hur det här med att krypa fungerar :) än så länge räckte kunskaperna dock bara till att sätta knäna i marken och sticka upp rumpan i vädret :) fast hen tog sig iaf en halv decimeter framåt!

Vide Lo och Peppa talar teckenspråk i soffan
/E
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar