Min besvikelse är så total nu. Efter att ha provat att vara utan mina mediciner sedan tio veckor tillbaka har jag ikväll tvingats inse att det nog inte går längre. De senaste dagarna har varit jobbiga och jag har snabbt fått ganska ont. Plötsligt har det återigen blivit svårt att gå även en kort sträcka. Jag vill inte ge upp, det här var speciellt viktigt för oss av en alldeles särskild anledning men det kan nog inte gå som vi hade planerat. Det känns tungt nu. Men jag vill inte att det ska gå ut så mycket över det liv jag har nu, jag kan inte slänga bort de delar av min frihet som jag fått tillbaka de senaste åren. Så om det inte händer ett under under natten går jag väl till apoteket i morgon och hämtar ut nya tabletter.. (snälla, snälla, låt det ske en förändring så att jag inte måste ge upp!) Faan också.
/E
åh tråkigt... vad är det för någon medicin? vad är det som ger dig ont?
SvaraRadera// en läsare
Det är några olika mediciner (cellgifter, värktabletter och biologiskt läkemedel via dropp) som jag tar för att jag fick en sorts reumatism för ca fem år sedan. Min läkare trodde att det kunde vara lämpligt att prova att göra ett längre uppehåll nu men det fungerar tyvärr inte.
SvaraRadera/E
Oh, vad tråkigt! Förstår varför du vill kunna vara utan... Men det finns inga andra alternativ? Annan mindre "skadlig" medicin som du kan ha under ett år eller så? /Maria
SvaraRaderaVet inte.. det lät inte så på läkaren men de kanske väntar i det längsta med att byta ens mediciner om det går att lösa på andra sätt. Har kollat lite på något forum och där lät det som att det kunde finnas alternativ. Fast hittills är det bara cellgiftsmedicinen jag varit utan (droppet är bara var tionde vecka) och tror inte den kan bytas ut. Men ska nog ändå fråga. Har iaf börjat med medicinen nu igen och det gjorde faktiskt stor skillnad. Så just nu känns det ganska avlägset att kunna vara utan 1,5-2 år... men kommer säkert prova igen längre fram.
SvaraRadera/E
Du är ju ung och har ju egentligen gott om tid, bara att hoppas att det dyker upp en lösning en dag! Ska bli kul att ses snart! :)
SvaraRaderaJa det har du ju egentligen rätt i och det finns väl ingen anledning att på något vis ge upp om man tänker efter :) ja det ska bli jätteroligt att ses igen! :)
SvaraRadera