Fredag kväll. Fantastiskt. Det har varit en rätt jobbig vecka. Det var en artikel i dagens tidning som handlade om min arbetsplats. Väljer att ta en bild på den istället för att skriva något... vi har ju vår vän google så att säga, och man vet ju aldrig vem den leder till vår blogg.. men kanske ska jag vara stolt över att ha bidragit till en tidningsartikel?...
Personligen hoppas jag att helgen bjuder på värmebölja, hittills har vi givetvis lyckats missa alla riktigt varma dagar genom att vara på "fel" ställe när den slår till. Så nu vill jag ha en heldag på stranden tack! Om detta nu mot förmodan inte inträffar, ska vi ge oss ut på blomkruke-jakt imorgon. Våra tomatplantor börjar nämligen bli stora och behöver nya hem. Sa vi förresten att vi fixade lite på uteplatsen i lördags? Då vi misstänkte att hyresvärden inte uppskattade att vi hade en fyra kvadratmeter stor äng utanför vårt fönster, såg vi oss tvungna att göra något åt den. I brist på gräsklippare, liar, får och dylikt, brukade vi saxar samt kökskniv. Det gick förträffligt. Men jag hoppas att det dröjer ett tag tills det växer upp igen..
Well, kanske dags att inse att jag inte kan dra ut på fredagen längre nu, utan får ge upp innan jag somnar i soffan.. måste ju orka ta mig ut och rasta de små monstren också.. vissa (inga namn nämnda men det kan vara så att det slutar på -innéa) har ju gått och sovit för länge sedan :)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar