onsdag 29 juni 2011

Midsommar

Riktigt onödigt tidigt på torsdagmorgon tog vi X2000 upp mot Hudik för att fira midsommar. Vi åkte ut till Emmas morföräldrars stuga i Ljusdal. Det var hur mysigt som helst och vi var ute nästan hela helgen även om inte vädret alltid var det bästa... Jag badade till och med i älven! 16 grader var det i vattnet. En aning kyligt. På söndagen när vi åkte tillbaka till Hudik var det jättevarmt och soligt. Vi åkte förbi Näsviken och tittade på gamla babykläder och barnvagn och andra roliga saker. Även måndagen var kokhet, då passade vi på att sitta på tåget i 8 timmar. Suck...

Det känns alltid så skönt att komma bort från stan och leva lite enkelt. Slippa tänka på alla jobbiga vardagsbestyr och bara vara. Gissa om vi blev ännu mer sugna på det där perfekta huset på landet... Nog för att vår lägenhet är jättebra men nu börjar jag bli sugen på att få lite mer utrymme och en gård så man kan vara ute mer och bara andas. Hoppas verkligen vi hittar något bra jobb i den perfekta staden och det perfekta huset snart. Men det tror jag faktiskt att vi gör, vi måste bara ha lite tålamod :)

Det spelades en hel del krocket

Love var stygg och sprang bort till grannarna så hon blev straffad genom att sitta fast ensam vid midsommarstången

Stången kläds med en massa finfina blommor

Vädret var som sagt inte alltid det bästa men vi bet ihop och gömde oss under en presenning

Men ibland var det sol!

Vi åkte ner och tittade på de gamla broarna och strömmen

Det kom som tur var inget tåg...

Strömt!

/Linnéa

1 kommentar: