fredag 9 december 2011

Seg process

Det är ganska tröttsamt. För det första är det helt sjukt att Emma överhuvudtaget måste adoptera vårt barn. Vi är gifta och hade hon varit en man hade hon automatiskt blivit barnets lagliga förälder. Nu bara för att hon är av samma kön som mig måste vi genomgå värsta processen. En process som säkert egentligen är väldigt enkel men bara för att folk är så okunniga ska det ta en evighet innan det händer något. Vi pratade med familjerätten nästan direkt efter jag blivit gravid för att de skulle ha tid att förbereda sig. De skulle då höra av sig när det närmade sig förlossning. Vi har sedan hört av oss ett par gånger till för att höra så de inte har glömt bort oss. Senaste gången hade vi fått en handläggare som skulle kontakta oss när det närmade sig december. Nu har det gått mer än en vecka in i december och fortfarande har ingen hört av sig. I veckan har jag mejlat och Emma har ringt och pratat med någon som inte visste något om vårt ärende som skulle ringa upp henne när hon hört sig för. Hon ringde aldrig tillbaka. Så idag ringde jag en gång till och fick veta att handläggaren håller på och ska boka möte med oss snarast och höra av sig. Hon vet att det är nära förlossning och att det därför är lite bråttom. Så nu ska vi alltså vänta igen på att någon ska höra av sig. Hoppas verkligen att de håller sitt ord den här gången för hittills är det vi som fått ta kontakt varenda gång...

Och allt det här är alltså bara för att få igång en faderskapsutredning för att vi måste bevisa att det inte finns någon pappa för att det sedan ska bli möjligt för Emma att adoptera barnet. Men jag har hopp om att det ska gå smidigare sen när vi väl fått bollen i rullning. Tur att jag ändå är hyfsat positiv och tror väl om människor. Annars hade jag nog varit ganska bitter just nu :P

Men nu till något roligare! Idag ska vi på gravidfotografering. Vi har funderat på det länge och nu är det ju verkligen på tiden att vi gör det innan magen är borta. Ska bli kul att få några fina bilder som minne och som vi sedan kan visa för barnet :) Sen har jag även en förhoppning om sushi till middag... Är sugen på det typ alltid nu för tiden! Får se om Emma går att övertala...

/Linnéa

1 kommentar:

  1. Men gud, jag hade blivit tokig! Men lär väll ordna sig till slut, men störigt.
    Shit va magen växt sedan förra bilderna, är ju enorm, men du är ju rätt liten så ser väll större ut än den är. Dags för lill*n att komma ut nu snart kanske :)
    /Elina

    SvaraRadera