Vi vet fortfarande inte om det räknas som en närståendeadoption, handläggaren visste nämligen inte det själv. Hon följde riktlinjer för nationell adoption i sin handläggning, men trodde att närståendea. kan vara en undergrupp till det. Känner att jag måste ta reda på hur det ligger till.
Handläggaren verkar iaf artig, fast förutom att jag har svårt att acceptera hela situationen har jag svårt att acceptera att hon inte en enda gång "erkänner" mig som förälder. Tyvärr måste vi vänta en hel månad till våra respektive enskilda samtal. Det känns stressigt, vi är oroliga för hur det ska lösa sig med föräldraledigheten i sommar. Har dock hört talas om att Linnéa kan ge mig dagar, hoppas bara att det också gäller i samband med de nya reglerna om att vara lediga samtidigt.. så att det inte på något vis räknas som att hon går dubbelt liksom...
/E
Håller tummarna att det ska lösa sig så snabbt som möjligt trots allt. Kram
SvaraRadera