fredag 19 augusti 2011

De syns!

I eftermiddags såg vi för första gången hur magen rörde sig när Bäbis sparkade!! Det var häftigt. Jag trodde inte att vi skulle kunna se det redan. Det är exakt en månad sen sedan jag för första gången kunde känna sparkarna på utsidan av magen. Det känns som att ha lite av en kontakt med Bäbis och jag är så glad för det :)

I samband med semstern har vi nu hämtat hem en del saker som Bäbis kommer att behöva. De har sparats på logen och lillstugan i Näsviken sen jag och mina syskon var små. Det känns kul att kunna använda dem till vårt barn. De kanske inte är hypermorderna, men väl charmiga.. och utan farliga kemikalier och flamskyddsmedel m.m då sådant för länge sedan bör ha tvättats ur alternativt absorberats i huden av tidigare användare... ^^

Utöver det som syns på bilderna så har vi även med oss skötbord, sänglinne och en massa kläder (allt möjligt från blöjbyxor och strumpor till klänningar och snickarbyxor). Praktiskt nog är jag ju också född i december vilket gör att storlekar och årstider förhoppningsvis kommer stämma överens. Lite trist om barnet skulle ha behövt ha vinteroverall på sommaren och soldress på vintern liksom..

Vagnen

Hoppas Bäbis inte är alltför stor så hen får plats länge i vaggan :)

Ja, den är en så länge felmonterad. Den är också trasig och smutsig, men det går att fixa ;)


Om någon undrar vem som poserar på alla bilderna så är det Bäbis nalle, som vi införskaffade på Build A Bear vid Tivoli i Köpenhamn när vi var där i januari för att besöka Storken för första gången :) Nalle väntar otåligt på Bäbis ankomst.

/Emma

1 kommentar: