torsdag 25 augusti 2011

Tillsvidare?

Nu sitter jag här med ett avtal för tillsvidareanställning i min hand. Jag behöver bara skriva under så är jobbet mitt.. igår fick jag veta att jag skulle erbjudas fast tjänst, och idag kom min chef in på mitt rum med avtalet. Väldigt snabbt jobbat måste jag säga, för ett par dagar sedan visste vi inte ens hur organisationen på kontoret skulle se ut i framtiden. Vi trodde också att ev tjänster först skulle behöva läggas ut på ams etc, så att jag skulle behöva söka dem igen. Det tog en väldigt snabb vändning detta, vi har förstås börjat se oss runt efter andra jobb och nästan ställt in oss på att bege oss norrut.

Vi har diskuterat detta och i princip fattat ett beslut. Om vi båda har fast jobb skulle det innebära en stor trygghet, inte minst nu när vi snart blir en till i familjen. Det är förmodligen den bästa lösningen i nuläget. Mitt nuvarande vik går ut om 5 veckor och jag har inget annat på g även om jag sökt lite.. iofs längtar vi båda norrut och vill bo närmare alla, men vi måste ha jobb om vi ska flytta, så är det bara.

Vi ska fundera och diskutera lite till. Men vi har redan anmält intresse - och fått erbjudande - på en tvåa med uteplats i ett annat bostadsområde. För nu erkänner även jag att denna lägenhet kommer vara för liten. Det är svårt att få lägenheter i den här stan, men jag är övertygad om att vi kommer att hitta något om vi vill.

/Emma

1 kommentar:

  1. Det är ju alltid lättare att få job om man har jobb, och med erfarenheten går det nog också lättare allt eftersom. :) klart du ska ta det! Grattis! /M

    SvaraRadera