måndag 16 maj 2011

Fy faan

Jävla jävla skitdag. Jävla jävla skitmänniskor. Jag och min kollega, som också hon är under 30, har haft en riktigt obehaglig eftermiddag. Förhoppningsvis har vi redan nu gjort bort en av de värsta stunderna i vårt kommande yrkesliv. Vi har varit på tillsynsbesök hos en person som hade fått ett krav riktat mot sig, ett helt vanligt krav om att uppfylla lagstiftningen, sånt som alla lantbrukare måste rätta sig efter. Den här personen är ganska ökänd på kontoret och han överklagar allt. Precis allt. Vi skulle bara följa upp en sak andra bestämt.

Fy fan vad sårbar jag kände mig, där vi stod bakom en ladugård mitt i ingenstans och två stora, långa män stod framför oss och var alldeles utom sig av ilska. Den ena röt med ansiktet några decimeter ifrån mitt och hytte med näven, han bara skrek och skrek och skrek. Jag darrade så jag måste hålla i mina ben. Han skrek som om han hatade oss personligen. Det kändes som om han verkligen ville skrämma oss.

Varför i helvete var det ingen som förutsåg det här? Varför kunde vi inte ha tagit polisen med oss som det var tal om?..

Och hur orättvist är det inte att jag nu måste sitta och ägna min korta kväll åt tänka igenom allt gång på gång för att skriva ner det till den tillbudsrapport som ska göras..? jag kommer nog aldrig kunna somna ikväll :(

/Emma

3 kommentarer:

  1. Emma!Stackars dig!Läste det precis nu. Vilka hemska människor det finns!! De har väl inte bättre förstånd. Ni var väl lämpliga offer att spy ut allt deras hat mot myndigheter mm. Försök att inte ta åt dig personligen.Kramar fr mamma

    SvaraRadera
  2. Ja, jag försöker tänka på det.. de hade förmodligen tänkt reagera så där vem som än kommit dit.. men jag förstår fortfarande inte hur man kan bete sig så. Men vi har i alla fall pratat ganska mycket om det på jobbet nu, o skrivit tillbudsrapport o så.. o vi kommer inte behöva åka dit själva igen.. passande nog kommer dessutom arbetsmiljöverket till oss för att göra inspektion nästa vecka, så det kommer att tas upp då med..

    SvaraRadera
  3. Oj oj Emma, en sådan upplevelse hade du klarat dig utan, fy så hemskt. Fanns det ingen annan de hade kunnat skicka, men trots eländet, bra att ni var två som åkte...när det ibland handlar om pest eller kolera att välja på.
    Hoppas verkligen du ska slippa liknande framledes, svårt att inte ta sånt personligt, men försök, ni gjorde ert jobb så gott ni kunde efter förutsättningarna. Men morra åt de som inte förutsåg detta och la upp det på ett annat sätt, GO GIRL! Kram

    SvaraRadera