Risken med resan är väl kanske att vi inte kommer vilja åka tillbaka till Halmstad sen. I så fall får vi väl buda upp hundarna...
Vi har också börjat planera vår längre tvåveckorssemester i augusti. Tanken är att vi tar bilen till Hudik (om den startar vill säga...) och sedan tåget till Boden, så är vi på de två ställena ungefär halva tiden var. Vi råkade visst pricka in Lulekalaset, det lät intressant tycker jag, även om jag ser framför mig en massa norrlänningar i präktiga finkläder som blåser i sådana där små tutor. Tror inte det händer något lika spännande i Hälsingland när vi är där, förhoppningsvis missar vi den nya Glada Hudik-dagen (eller vad de kallade den i filmen..?) som tydligen ska hållas. Det kommer med största sannolikhet vara ett mycket patetisk spektakel. Men vad kan man vänta sig från en stad som sätter ett spelmanslag på kajkanten under skylten "Welcome to Happy Hudik" när ett fartyg med amerikanska turister ankrar i hamnen...
Well, jag har i alla fall kommit fram till att mycket roligt kommer att hända under de närmaste månaderna, vi ska göra flera resor uppåt landet och vi ska få flera besök. Men givetvis kan vi nog kanske klämma in någon liten lucka i vårt mycket fulltecknade schema (vi är så sjukt populära, riktigt jobbigt med alla fans faktiskt) om nu någon mer skulle vilja avlägga visit ;)
/Emma
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar