lördag 23 juli 2011

Lördagsvardag

Nu har vi nyss återvänt från ännu en hallonplockarrunda! Hundpromenader är verkligen ett förträffligt sätt att råka på bra ställen. Nio deciliter fick vi ihop denna gång! Tyvärr bestämde sig himlen för att försöka spola bort oss från kullen där vi stod, så det blev inte så angenämt i längden att fortsätta plocka när kläderna vägde tio kilo och vattnet rann längs ryggen... men vi är nöjda ändå :)

Och äntligen har vi tagit oss an Pilen! Vi kunde inte skjuta upp det längre nu, när vi snart ska ut och åka så långt. Efter några testvarv på parkeringen - till stort nöje för den gubbe som alltid sitter inne i sitt garage och trycker - vågade vi oss ut på vägen. Gick faktiskt över förväntan, och nu har vi fyllt på luft, olja och spolarvätska. Kvinnan på macken hälsade glatt på oss när vi skulle betala, hon känner igen oss pga av allt Pilens krasslighet tvingat oss att köpa..

I helgen har vi också lagt ut bild från ultraljudet på facebook, så att fler vänner ska känna till det. Men vi kommer inte att länka till bloggen där, den är lite för privat.

Nu ska vi ut och plocka chips!

/Emma

1 kommentar:

  1. Men så bra, den behövde nog en genomgång innan långfärden. Stackare er som har så mycket regn, det är orättvist, skulle gärna dela med mig, börjar vara mättad, men faktiskt idag..regnar det, och det är jordiskt kvavt!ett straff att jobba i varma lägenheter dessa dagar, men i morrn är jag ledig,jippii!

    SvaraRadera