onsdag 28 september 2011

Tyg-rea

Idag har vi varit på Ankis tyger där de har 50% på allt för tillfället. Vi köpte lite muddtyg till babykläder samt ett superfint tyg från Marimekko som vi tänker sy gardiner till vardagsrummet av. Matchar finfint till vår soffa :) I helgen sydde Emma en himla fin omlott-tröja till bäbis och var dessutom duktig och lagade babysittern. Hon är så pysslig! Jag ska börja försöka sy ett par babytights. Om det går bra kanske jag blir mer sysugen...

Imorrn ska jag titta på lägenheten i stan som vi för närvarande har som plan B. Den är tydligen inte i så bra skick enligt han som ska visa den men vi får vell se. Vi gillar ju i regel det äldre. Så länge det inte är sunkigt. Men vi hoppas fortfarande på bytet som vi har på G. Vågar dock inte lita på att det kommer ske föränn vi har skrivit på och skickat in papprena...

Marimekkos kända blommönster i rött med turkos bakgrund. Färgerna kommer inte riktigt till sin rätta på bilden... Skitfint iaf!

Omlott-tröjan i ett tyg av ett par gamla pyjamas-byxor :)

Babysittern, lappad och klar!

/Linnéa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar