I fredags var vi på besök nummer två hos barnmorskan. Senast vi var där var i början av juni, men besöken kommer att vara tätare nu fram till födseln. Vi fick lyssna på barnets hjärta för första gången, väldigt häftigt. Det slog så snabbt. Eftersom barnet ligger som det gör, trodde barnmorskan att jag snart kommer att kunna lyssna på det om jag lägger örat mot magen :) dock lite svårare för Linnéa att göra det.. allt såg iaf bra ut, magen följer den "normala" kurvan storleksmässigt, lite mindre än genomsnittet tydligen.
I veckan har jag varit på snabbvisit i Stockholm, en sorts datakurs. Faktiskt rätt trevligt, men höjdpunkten var helt klart att jag hann träffa Valle! Visserligen bara en kort stund, men ändå. När jag sedan kom hem sent nästa kväll visade det sig att jag "valt" ett ypperligt tillfälle att vara bortrest. Love hade varit dålig i magen och Linnéa hade mer eller mindre tvingats sanera delar av inredningen när hon kom hem från jobbet.. det är dock bra igen nu, både hund och mattor/gardiner mår helt ok..
I övrigt letar vi febrilt efter större lägenhet. Besvikelsen var stor när en vi verkligen hoppats på tilldelades några andra, men nu har vi fått ett nytt erbjudande. Central, balkong, hiss.. enda problemet är hyran förstås, men efter att ha tänkt igenom vår ekonomi tackade vi ja. Får se om vi får den, vet inte riktigt vad bostadsbolaget går efter när de väljer..
Räcker det till en filt snart..?
Rörstrand Galleri - första objektet till vår kommande mångfaldsservis
Love håller sig i bakgrunden när gung/åk-hästen gör entré
Dags att dra mitt strå till stacken vad gäller den kaka som håller på att bakas.
/E
Åh vad fin kopp..i min smak, läste bloggen först nu.
SvaraRaderaHåller tummarna att ni får lägenheten.