Linnéa har skaffat sig en ny hobby och jag har fått konkurrens. För ett tag sedan ropade hon "Ånej, hallonen!" och sprang iväg. Jag fattade ingenting. Det visade sig att det var dags att skörda hallonen om de inte skulle hinna ruttna. Hallonen som tydligen växer i hennes smurfkoloni... så nu måste hon med jämna mellanrum sköta om sina små trädgårdstäppor och se till att smurfarna gör det de ska. I eftermiddags fick jag ett förtvivlat sms om att hela smurfbyn var borta. Jag svarade att de kanske emigrerat (de tänkte kanske pröva lyckan i Amerika till exempel?...). Men tydligen var gräset inte grönare på andra sidan för nu är de helt plötsligt tillbaka igen och trädgårdsarbetet har återupptagits. Linneá avslöjade att hon varje rast ser till att smurfarna (som bor i hennes Iphone) utför sina sysslor. Är det inte lite högstadievarning på det?... anledningen till att hon skaffade spelet var dessutom att det fick uppmärksamhet på radion för att barn hade lurats att handla jordgubbar för typ 70 000 kr.. hade det varit jag hade jag nog tänkt att det var ett spel jag INTE skulle skaffa... men det är ju jag det..
Imorgon ska vi på påskmarknad i Lilla Böslid. Vi tänkte våga oss på att cykla så jag hoppas att det blir bra väder, framförallt att vi slipper motvind! Blir ju jäkligt bra om vi inte orkar trampa tillbaka sedan... not... Linnéa som ska ta det lite försiktigt, jag som har ont i höfterna och så Sofia som tydligen inte har cyklat på ett tag. Vi kanske får vänta ett par dar innan vi kan cykla tillbaka :P
Vi har btw tackat ja till en hyrestvåa närmare stan. Tittade på den häromdagen och den var helt okej. Tyvärr ingen uteplats eller balkong, men det är en av få nackdelar med den. Återstår att se om vi får den eller inte...
/Emma
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar