fredag 29 april 2011

Berättat!

Nu har vi berättat för mamma och pappa. Jag gillar att hålla inne med bra hemligheter och jag hade tänkt vänta till slutet av maj, så att de tolv veckorna gått och riskerna var mycket mindre. Men det var svårt att inte säga något.

Så ikväll skickade jag en bild på det positiva graviditetstestet. De ringde upp när de väl fattat vad det var för något och de var både överraskade och glada. De har ju inte vetat något förrän nu, de har inte haft en aning om att vi planerat detta så det måste ha varit lite av en chock. Men det gick hur bra som helst!

Det hade tydligen varit ett reportage i lokaltidningen förra helgen om en tjej från Hudik som nyligen fått barn med sin tjej via insemination, också det i Danmark. Fast hon bodde tydligen inte kvar i stan längre utan hade flyttat till Stockholm (förstås...). Men mamma och pappa ska se om de hittar artikeln och i så fall skickar ner den så får jag se om jag vet vem hon är. Dock inte särskilt troligt.

Nu ska vi, fredagskvällen till trots, snart gå och lägga oss. Jag klev upp fem imorse och Linnéa mådde illa och kräktes en massa. Ingen rolig start på dagen alltså.. men imorgon är det nya friska tag med trädgårdskurs och majkasa!

/Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar