torsdag 17 februari 2011

Flugornas herre

Jo, faktiskt, det verkar bestämt så.. och senaste flugan i vårt hem just nu är definitivt symaskinen! Alldeles för mycket av min tid har försvunnit under pressarfoten de senaste dagarna och resten av de stackars hushållssysslorna har blivit kraftigt försummade. Men det är så kul!

Innan symaskinen kom in i vårt liv hade ommålningen av hallen sin storhetstid, innan dess var det ett visst album som gällde och höstens fluga var definitivt dockskåpet... jag skulle kanske ha utbildat mig i något praktiskt och pyssligt yrke istället...

Syslöjd var ett av de ämnen jag hade sämst betyg i i skolan, trots det var det ändå mitt favoritämne. Och nu har jag upptäckte att det är ännu roligare att sy på egen hand, då kan jag göra precis som jag vill och måste inte stryka "fliselin" på precis allt...

Nu har jag också, med lite hjälp av Linnéa, gjort två par byxor :)


Byxor med dragkedja sydda av rutigt tyg från Emmaus. Fristajlade lite på muddarna och dragkedjan för jag förstår inte riktigt beskrivningarna än :P

Byxor till den randiga tröjan, av samma mönster som ovan fast utan överdelen.

Har symaskinsflugan kommit för att stanna?.. det återstår att se men jag tror det :)

/Emma



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar