onsdag 23 februari 2011

Lite Love

Symaskinen har fått arbeta igen. Love hade slitit ut sitt gamla halsband så till den grad att det kunnat falla i bitar närsomhelst. Men nu har hon fått ett nytt. Vi har precis invigt det med en lunchpromenad. Jag låter Love själv lämna omdömet, varsågod Love:

Jaha, okej, det ska bli ett sant nöje. Här följer mina poäng samt motiveringen till desamma:

Design – 5 p. Praktisk och snygg design som håller i längden, sådan blir aldrig omordern. Och den ljusblå färgen samt dekorbandet med blommor är helt enkelt ljuvliga!

Noggrannhet – 4. I det stora hela välgjord, ett rustikt hantverk som knappast lär falla isär i första taget men sömmarna som håller fast bandets ändar kunde minsann ha gjorts med större finess!

Lukt – 1. Bottennapp! Det lukar nytt, idag ger jag därför inte mycket för lukten men kom igen om ett par veckor när jag hunnit rulla mig i tillräckligt många trevliga lövhögar och jordplättar. Dock ett plus för att öglorna från mitt gamla halsband återanvänds och sprider en svag men trevlig doft.

Komfort – 5. Utsökt passform, underbart mjukt foder på insidan! Framkallar heller ingen strypningskänsla.

Sammantaget ger jag mitt nya halsband en – fyra! /Love

Jaha, tack Love, det var ju ett riktigt bra omdöme! Vad kul att du gillar det. Du klär i färgen också måste jag säga!

Loves nya halsband fick en fyra

Nu ska jag strax ta mig ur hemma-mysbyxe-träsket och trampa in till stan. Om jag inte är alldeles ute och cyklar har bokrean precis dragit igång, så jag tänkte ta och kika runt lite. Det var en höjdpunkt i min ungdom och jag förmodar att det fortfarande är trevligt. Om jag inte blir ihjälsprungen av rea-galna pensionärer (vilket var nära på Myrorna häromdagen). Då är det nog inte lika trevligt.

/Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar