fredag 18 februari 2011

Jaaaa!

Yeees! De ringde precis från grannkommunen och bad mig komma på intervju för ett jobb jag sökte igår kväll :D tjoho! Det är bara en visstidsanställning och den börjar inte förrän om flera veckor om det blir aktuellt, men jag är ändå så glad! Jag behöver ett jobb, och det lät inte dåligt. Och chefen (?) hade tydligen gått samma utbildning som jag :) det verkar ingen här nere i södern annars ha gjort.. Intervjun är först den 11 mars, så jag hinner förbereda mig (och bli riktigt nervös...). Men det är bra, för då hinner jag också söka djurskyddsjobben som ligger ute i Halmstad och vet om jag har någon chans på dem. Och jag ska även förödmjuka mig genom att söka ett par riktigt intressanta livsmedelsjobb i Umeå. Jag har haft praktik där under utbildningen och förödmjukelsen ligger i att jag därmed borde känna till att det krävs flera års arbetslivserfarenhet för att bli påtänkt för jobb där. Men det ska jag strunta i! Vem vet, kanske de inte alltid letar efter någon med lång erfarenhet?.. kanske jag har tur, eller kanske de tyckte att jag var så himla bra ;)

/Emma

3 kommentarer: