torsdag 24 mars 2011

Gymet invigt!

Igår kväll tog vi mod till oss och gick till Halmstad Arena för att testa vårt nya gym. Vi misstänkte att detta kunde vara ett sånt där coolt och fint gym där alla ska visa upp sig, där man ska tvätta håret innan man går till träningen och tjejer förväntas träna i tights och märkeslinnen. Så vi förberedde oss på att sticka ut lite. Det gjorde vi också, kanske inte på grund av klädstilen för där smälte vi verkligen in, utan för att ca 85 % av de närvarande var unga vältränade killar (jag är i alla fall ganska säker på det utan att ha frågat var och en vad de definierade sig som, men baserat på yttre attribut bedömer jag detta som en mycket trolig siffra). Det kändes väldigt skönt, då behöver man inte ha någon prestationsångest :P

Det var inte IKSU direkt, alla maskiner var samlade i ett enda rum och konditionsmaskinerna hade inte egna tv-skärmar (för det är ju fruktansvärt nödvändigt...). Men både jag och Linnéa gillade det och det är ett sådant enormt upplyft mot för sjukhusgymet. De här maskinerna fungerar ju faktiskt ;) och så himla skönt att det bara tar ett par minuter att promenera dit! Där ska förresten också finnas ett simanläggning i samma byggnad, så den stora frågan för oss nu är Ingår entréen till äventyrsbadet??

/Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar