Det är något mystiskt med det här området. Under de kallare månaderna är alla barn som bortblåsta, fast i somras var det fullt av dem. Vi trodde nästan att de hade flyttat. I alla fall de som vi brukade se mest (det var svårt att missa att de inte syntes till längre, eftersom vi plötsligt slapp gömma oss under köksbordet när de passerade fönstret eller spionera åt alla vädersträck innan vi vågade gå ut). Igår eftermiddag var det äntligen lite värme på uteplatsen, och jag hade bara varit ute ett par minuter när de dök upp. Så sedan tillbringade jag typ 1,5 timme med att övervaka när ungarna lekte med hundarna :P det gick bra, eftersom de inte hade med sig några små ligister den här gången.. de pratade om allt möjligt, från djurnamn och vilken pinne som hundarna gillade bäst, vart vår groda (viss förvirring uppstod tills jag förstod att det var "kanin" som åsyftades) var till om jag och Linnéa ska gifta oss. Ganska underhållande. Även vädret och folks ytterkläder hann vi avhandla... Har jag nämnt att jag ibland känner mig lite ensam på dagarna?...
Nu är det mesta vi la upp på Tradera häromveckan sålt. Det blev inte några förmögenheter, men lite i alla fall. Och Melodifestivalen från 2005 på DVD var tydligen en raritet ^^ hoppas nu bara att Linnéa räknat rätt på portot så hon tagit rätt betalt :S annars kan det bli lite smådyrt...

Massor av paket (dock inte till mig, fast jag vet i och för sig inte om jag är så sugen på innehållet heller..)
Nu ska jag läsa lite mikrobiologi, jag vill repetera vissa grejer inför jobbet. Jag har gått i två veckor och grämt mig för att jag inte kunde få tag i några lämpliga böcker för ändamålet, och så visade det sig att alla de viktigaste funnits här hela tiden!! Vi hade totalt glömt bort att vi hade ett par flyttkartonger med böcker och saker kvar, ouppackade i förrådet, men så hittade Linnéa dem igår. Typiskt. Men jag är väldigt glad att de kommit till rätta, jag behöver någon sorts trygghet nu när allt ska omvandlas till praktik.. när verkligheten blir för svår att förstå ska jag klamra mig fast i mina böcker!
/Emma
Jodu Emma, barn kan vara rätt underhållande :)
SvaraRadera