onsdag 16 mars 2011

Stranden

Igår var vi på Västra stranden (alias hundstranden) med Sofia och Zelda. Det var så fint, med solen som började gå ner och isflaken som låg i strandkanten. Tyvärr glömde vi kameran hemma, vi får se till att komma ihåg den nästa gång... Men det kändes verkligen vårlikt. Hundarna hade jätteroligt och sprang hit och dit. Det var så kul att titta på dem. Den här gången kunde Lilo uppföra sig gentemot Zelda (som är en labrador), när de var på besök hos oss skällde den lilla ligisten typ oavbrutet. Nu satt hon bara som en liten ouppfostrad bebis innanför min jacka och skrek på Zelda när vi möttes, sedan blev de kompisar och sprang runt. Jag har aldrig sett en hund med så mycket energi som Lilo, dessutom är hon sjukt snabb för sin storlek. Och det bästa av allt, igår kunde jag känna mig som en sån där stolt hundägare med lydiga hundar! De lyssnade, skällde inte (förutom Lilos "kom igen, lek-med-mig-då!"-skall), brydde sig inte om andra hundar eller människor... i alla fall tills vi skulle hem, då drog Love för hon ville absolut åka bil med Zelda :)

Filmen Black Swan var för övrigt väldigt bra. Inga problem att förstå varför Natalie Portman fick en Oscar för sin roll... Visst var den lite mörk och läskig också, men det var ju bland annat det som gjorde den så bra (i vanliga fall har jag väldigt svårt för läskiga filmer). Linnéa blev sugen på att börja dansa balett, medan jag blev avskräckt.. men filmen rekommenderas helt klart!

Oj vilken tid det här tog att skriva med vänster hand! :P måste kurera den högra snabbare... får man skjuta upp diskningen ytterligare en dag då?... måste nog nästan bli så i vilket fall.

Nu återstår bara frågan Vem är Trinny? Borde jag frukta något? Linnéa kanske inte alls ska jobba över ikväll som hon sagt... :P fast vad ska Susannah säga då?..

/Emma


1 kommentar:

  1. jag har varit lite sugen att se black swan.. Vad bra att den var bra, då måste jag ju se den :)

    SvaraRadera