måndag 14 mars 2011

Happy Puppy

I förmiddags var vi ute lekte på gården. Jag har ju en dröm om de perfekta lydiga hundarna som alltid lyssnar och som man kan ha lösa på alla promenader. Såna där hundar vars ägare jag själv alltid avundats. Men för att komma dit krävs övning (eller kanske ett heltidsjobb, jag vet inte..). Jag började med Lilo för hon är liksom ofarlig, det finns inget ont i henne och få människor borde rimligtvis bli rädda för henne om hon får för sig att springa fram mot någon (krasst konstaterat är hon ganska lätt att oskadliggöra...). Hon var jätteduktig, brydde sig varken om hundar eller människor. Jag kände mig peppad och hämtade Love, och efter lite tvekan släppte jag henne också. Gården är trots allt ganska instängd av hus och murar och det var knappt nå folk i rörelse. Hon var som vanligt charmerande och meddelade sig med små morranden när hon såg människor som var "fel". För Love tycker att många är "fel". Men hon lyssnade på mig ändå - ända tills en äldre kvinna kom gående över gården med sin cykel. Hon var tydligen oförlåtligt "fel" i Loves ögon och Happy Puppy-Love kom fram. Ilsket skällande for hon som en pil efter damen, och drog Lilo med sig. Jag ropade så det ekade mellan husen och sprang efter. Jag bad damen om ursäkt, men hon såg nästan road ut och sa att hon inte var rädd för dem. Det lindrade dock inte min skam särskilt mycket och Love har nu bränt sin chans att få vara lös på gården för ett tag framåt..


Innergården - förvisso något grönare än i dagsläget - där Love INTE kommer att få springa lös på ett tag.


Ikväll ska vi på bio och se Black Swan. Den ska ju vara väldigt bra sägs det, så jag har ganska höga förväntningar på den.

/Emma

2 kommentarer:

  1. Haha...jag ser henne framför mig när hon "går till attack" :)tur att tanten tog det på rätt sätt.
    Hoppas filmen var bra, har hört att den ska vara det så jag vill också se den framöver.

    Ha det gott och take care.

    SvaraRadera
  2. Haha, lilla Love. Hon har sina ideer den damen :p

    SvaraRadera