tisdag 22 mars 2011

Sådd

Idag har vi sått lite frön. Vi planterade en del förra sommaren också, men då hoppade vi liksom hela det här förberedande skedet med att låta fröna växa upp i trygghet och värme inomhus och tröck istället ner dem direkt i rabatten. Det blev en mycket sparsam skörd. Så i år provar vi en annan taktik!

Basilika, dragon, citronmeliss och tomat på G.

Vi har tjuvkikat lite på inkomstdeklarationerna och det såg ganska trevligt ut, puh! Nu ska jag bara se till att fixa det här med avdrag för resor till och från arbetet, jag vill absolut att det ska bli rätt. Och de skulle ju kolla just det avdraget extra i år också, så jag måste läsa på lite.

Sedan jag tackade ja till jobbet i Hylte har jag redan hunnit få två nya erbjudanden om anställningsintervjuer. Det ena jobbet sökte jag för att det var tillsvidare i Stockholm och det andra för att det var nära Hudik. Båda de som ringde försökte övertyga mig om att jag skulle komma trots att jag redan fått jobb, och han som ringde från Söderhamn idag sa att han gick miste om en bra kandidat :P äntligen får jag känna mig lite eftertraktad på arbetsmarknaden ^^

/Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar